Skip to main content

O Festival Internacional Outono de Teatro (FIOT) é un festival que ofrece un programa comprometido coas artes escénicas e cos proxectos de máis prestixio do teatro actual. Está organizado pola Asociación Cultural Telón e Aparte e conta coa colaboración do Concello de Carballo.

Pola súa traxectoria, a calidade da programación, a variedade das propostas de intermediación cultural que ofrece e a súa proxección, o FIOT sitúase como un dos festivais máis importantes de Galicia e referente cultural durante o outono: un mes enteiro de programación, con máis de 35 espectáculos e ducias de actividades paralelas, converten a Carballo na capital das artes escénicas do país.

Dende hai xa 31 anos, o FIOT amosa en Carballo o traballo de compañías de referencia e de creadores emerxentes. Pero, sobre todo, o festival procura atraer novos públicos ao teatro. Así, fiel á súa vocación, na súa 31ª edición, o FIOT convida aos espectadores a gozar, desde as súas butacas, e ser cómplices dos creadores cunha visión activa e crítica, comprometida e comprensiva, imaxinativa e divertida.

FIOT31: #VocesFIOT

#VocesFIOT son as voces singulares, as das compañías e creadores que buscan e reivindican unha identidade característica e propia, que exploran unha linguaxe artística que as identifica, que teñen a cobiza de atopar outras canles de comunicación co público. Con este lema, reivindicamos a ambición do Festival Internacional Outono de Teatro de atopalas, de visibilizalas e de construír con elas, xunto a elas, o noso discurso.

Hai anos que emprendemos con ousadía esta pescuda e nesta 31 edición a proposta pon a énfase nas novas dramaturxias con personalidade e, á vez, na riqueza da súa diversidade, a mesma coa que intentamos vertebrar a oferta no Outono de Teatro e coa que temos a vontade de chegar a todos os espectadores. Por iso, as tonalidades e timbres das voces transitan por ámbitos como o teatro de texto, o humor, o teatro documental, o musical, a creación colectiva, o teatro de obxectos, o físico, o clown, o máis íntimo, a cultura dixital, a autoficción, o teatro social, a performance, a investigación, a comedia, o circo, a participación, a narración… O programa é tamén unha oportunidade para percorrer a completa panorámica das artes escénicas na actualidade e contaxiarse coa súa vitalidade.

#Voces con memoria. Coma sempre, eliximos un concepto que transcorre por gran parte das obras para propoñer un tema de reflexión que nos acompañe: a memoria, facer memoria como unha reflexión sobre o vivido e tamén para explicar o que somos, a nosa identidade; reconstruír os relatos individuais e colectivos, conscientes de que a memoria radica sobre todo no corazón e que o recordo permítese moitas licencias, con omisións ou esaxeracións.

Facer memoria é tamén unha constante na propia construción do festival e non podíamos deixar de lembrar ao querido Pedro Brandariz, unha voz que narra que nos acompañou con agarimo e á que dedicamos esta Rúa dos Contos.

#Voces silenciadas, como a da muller ou a da mocidade, ocupan un espazo por dereito propio desde que o Outono de Teatro decidiu comprometerse con ambos colectivos para facer que estas realidades teñan sempre eco no programa, enriquecéndonos como proxecto cultural.

Agora sumamos outro compromiso. O espírito do FIOT sempre estivo en concordancia cos principios da sustentabilidade pero, nestes tempos, é imprescindible formar parte deste pacto social que se concreta coa Axenda 2030. Incorporamos esta meta e empezamos este camiño ampliando a accesibilidade do festival co inicio de actividades de inclusión.

E o FIOT segue a expandirse máis alá do teatro con múltiples actividades que integran a numerosos colectivos. É un dos distintivos principais da nosa identidade, co que estamos orgullosos de ir contaxiando a outras citas teatrais. No noso medrar honesto e firme, dámoslle forma a un novo formato que recolle vellas inquedanzas: Onda FIOT, o espazo para facer accesibles as nosas singulares iniciativas de teatro sonoro. Animámoste a que descubras esta Voz FIOT na web do festival.

No 31 FIOT tamén atoparemos voces que descobren, voces transgresoras, voces que comparten, voces que loitan, voces que fan rir, voces novas, voces que aman, voces que berran, voces miúdas, voces que curan, voces que namoran… E todas elas collen no FIOT.

Pero hai unhas voces imprescindibles das que temos moito garbo. As #voces apaixonadas. Nelas resoa a voz das fioteiras e fioteiros, o mellor público do mundo, que confía e que nos sostén incondicionalmente, medrando a canda nós; as voces das institucións e entidades que comprenden o proxecto e nos acompañan con firmeza; as dos voluntarios que aportan toda a ilusión; e tamén –permitídenolo-, as voces dun comprometido equipo de traballo. Tomando prestado o nome dunha das obras que presentamos, a vontade de todas elas de crer no FIOT é o que nós converte no festival máis grande de Galicia. No corazón do teatro de Galicia.

O #FIOT31 en cifras

39

espectáculos

8

estreas absolutas

9

estreas en Galicia

2

coproducións do FIOT

2

compañías internacionais (Italia e Arxentina)

8

comunidades autónomas (Galicia, Illas Baleares, Navarra, País Vasco, Madrid, Castela e León, Comunidade Valenciana e Cataluña)
Localizacións

Consulta no mapa os espazos que acollen este #FIOT31.

Equipo FIOT31

O FIOT é un festival organizado pola Asociación Cultural Telón e Aparte e o Concello de Carballo.

  • DIRECCIÓN: Alberto Sueiro Pastoriza, presidente da A.C. Telón e Aparte.
  • CONCELLEIRO DE CULTURA: Marcos Trigo Facal.
  • DIRECCIÓN ARTÍSTICA E COORDINACIÓN: María del Carmen Castro Pombo.
  • ADXUNTA DIRECCIÓN ARTÍSTICA, PRODUCIÓN E FORMACIÓN DE PÚBLICOS: María José Martínez Veira.
  • ADMINISTRACIÓN E XESTIÓN FINANCIEIRA: Yolanda Abelenda Pardiñas.
  • COORDINACIÓN DE ACTIVIDADES PARALELAS: Xiana Márquez Antelo.
  • RÚA DOS CONTOS: José Antonio Rodríguez Lista e Javier Varela Golán.
  • COORDINACIÓN DE VOLUNTARIADO: Nuria Cortés Bernárdez.
  • AUXILIAR DE PRODUCIÓN: Yolanda Antelo Cameán.
  • COORDINACIÓN CERTAME MICROESCENAS: Alba Bermúdez Iglesias.
  • DESEÑO DO CARTEL E PROGRAMA: Gendestudio.
  • COMUNICACIÓN E PRENSA: The Office Comunicación.
  • SERVIZO TÉCNICO: Sonpress.
  • CONTABILIDADE E CONTROL EXTERNO: Alea Asesores.

Tres décadas creando teatro

O festival nace en 1992 como espazo para ofrecer unha programación de teatro de calidade na comarca de Bergantiños e impulsar unha estrutura creativa arredor das artes escénicas na zona. Desde entón, FIOT é un lugar de encontro entre artistas, compañías e programadores, e aposta por estimular a creación e o traballo en rede tanto a través da oferta de espazos para residencias artísticas como da implicación, do propio festival, na produción de novos espectáculos, fundamentalmente de compañías galegas.

Esta implicación directa coa creación comezou en 2010 coa coprodución de Un cranio furado (A skull in Connemara), da compañía Producións Teatrais Excéntricas, continuou no 2012 con O método Gronhölm, de Talía Teatro, e no 2013 con Symon Pédícrí, de Diego Anido.

Na 25ª edición do FIOT estreouse O tolleito de Inishmann, de Contraproducións, o éxito teatral da tempada. Nestes últimos anos FIOT participou na produción de Muiñada, de Galeatro; La última cena, de Atresbandes e Reckless Sleepers; Papar sen cancelas, de Culturactiva; e Fillos do sol, de Contraproducións.

Tras un 2020 de FIOT “En pausa” debido á pandemia, e no que producimos a primeira edición do FIOT Fónico, no 2021 FIOT celebrou o seu 30º aniversario de teatro con maiúsculas e outorgando todo o protagonismo ao corazón do festival: o seu público.

Este ano, temos a sorte de participar como co-produtores en dous espectáculos, de compañías moi especiais para nós:

Pirolíticos de Mofa e Befa, dúo entrañable formado por dous dos nosos Xograres, Victor Mosqueira e Evaristo Calvo, esta vez dirixidos por tres mulleres.

Wombo Combo de Galeatro, primeira compañía de teatro profesional carballesa que volve a ofrecer en primicia o seu novo espectáculo para público familiar.

A estas dúas estreas absolutas, que ademais farán residencia artística e técnica no Pazo da Cultura, hai que sumar a residencia dunha compañía moi querida polo FIOT: a catalá Titzina Teatro, co seu novo espectáculo Búho.

O FIOT segue potenciando as relacións cos distintos colectivos do mundo teatral acollendo diversas actividades ao longo do Festival, como as Xornadas Profesionais Escena Galega 2022 da Asociación Galega de Empresas de Artes Escénicas; o III Encontro do Colectivo NOGA, que baixo o paraugas do FIOT, realizarán dúas xornadas de encontro e traballo na que se celebrará a Asemblea Constituínte da asociación; ou o work in progress do espectáculo ¿Podemos hablar de Caetano?, de Natalia Fernandes, froito da residencia artística realizada no Pazo da Cultura a través da colaboración co programa Residencias Paraíso impulsado por RPM.

Ademais, o Certame de Micro-Escenas M² convocado pola AC Telón e Aparte é un dos piares do apoio á creación, xa que con el pretendemos detectar e facer visibles a creadores emerxentes que investigan novos formatos e espazos de teatro.

Compañías participantes

Ao longo das súas 31 edicións, FIOT contou coa participación das compañías máis relevantes de Galicia e España, ademais do ámbito internacional, dando así cabida a numerosas disciplinas, novas linguaxes, xéneros e formatos, ademais de ofrecer estreas de espectáculos absolutos ou no país.

Perto de 300 compañías presentaron os seus traballos no FIOT, das cales preto de 150 fixeron o propio na Rúa dos Contos, o ciclo de narración oral, pioneiro en Galicia, que este 2021 celebra a súa 23ª edición.

Unha mostra das importantes compañías españolas e galegas que participaron na programación é a seguinte:

  • Producciones Teatrales Contemporáneas (Madrid)
  • Teatro de la Abadía (Madrid)
  • Els Joglars (Cataluña)
  • Producciones Cristina Rota
  • Teatro Español (Madrid)
  • Titzina Teatro (Cataluña)
  • Animalario Teatro (Madrid)
  • Histrión Teatro (Andalucía)
  • Kamikaze Producciones (Madrid)
  • Teatro Meridional (Madrid)
  • Pentación espectáculos (Madrid)
  • Ron Lalá (Madrid)
  • Atalaya Producciones (Andalucía)
  • Ur Teatro (País Vasco)
  • Rafael Álvarez “El Brujo” (Andalucía)
  • Yllana (Madrid)
  • Teatro Corsario (Castela-León)
  • Quéquíspás (Madrid)
  • TanttakaTeatroa (País Vasco)
  • La Pavana Companyia Teatral (Valencia)
  • Cuarta Pared (Madrid)
  • Zascandil Teatro (Madrid)
  • Toni Albá (Barcelona)
  • Azar Teatro (Castela-León)
  • Teatro de Malta (Castela-A Mancha)
  • Teatro del Temple (Aragón)
  • Suripanta Teatro (Extremadura)
  • Zanguango teatro (País Vasco)
  • Teatro del Noctámbulo (Extremadura)
  • Ángel Ruíz e Mariano Martín (Madrid)
  • Noba Produccioens (Aragón)
  • Cachivache (Madrid)
  • Carles Flaviá (Cataluña)
  • Al Suroeste teatro (Castela–A Mancha)
  • Lavi e Bel (Andalucía)
  • Cambaleo Teatro (Madrid)
  • L’Om Imprebís (Valencia)
  • Ados Teatroa (País Vasco)
  • Sexpeare (Madrid)
  • En Blanc (Mallorca)
  • Arrieritos (Madrid)
  • Riki López (Mallorca)
  • La Compañía de Miguel Narros (Madrid)
  • Mr. Kubik Produciones (Madrid)
  • Jácara Teatro (Valencia)
  • Metamorfosis (Madrid)
  • El Óbolo Producciones (Madrid)
  • MacarenaRecuerda (Cataluña)
  • Juanjo Seoane Producciones (Madrid)
  • Enfila’t (Cataluña)
  • Diego Anido (Cataluña)
  • La Machina Teatro (Cantabria)
  • La Cocina (País Vasco)
  • Colectivo 96º(Cataluña)
  • Kulunka Teatro (País Vasco)
  • Prisamata (Cataluña)
  • Obskené (Cataluña)
  • Las Grotesqués (Andalucía)
  • Setze Fetges Associats (Cataluña)
  • Grumelot (Madrid)
  • Panicmap (Valencia)
  • Vaivén Circo (Andalucía)
  • Cirk abaut it (Castela e León)
  • Compañía Manolo Álcántara (Cataluña)
  • Chirigóticas (Andalucía)
  • Draft.Inn (Madrid)
  • Kendosan Producciones (Madrid)
  • Paula Quintana (Canarias)
  • Vaiven Circo (Andalucía)
  • Pez Limbo (País Vasco)
  • Atresbandes (Cataluña)
  • La Casa de la Portera (Madrid)
  • Teatro de la Ciudad (Madrid)
  • Feelgood Teatro (Madrid)
  • El Pont Flotant (Valencia)
  • Farrés Brothers i Cía (Cataluña)
  • Metatarso Producciones (Madrid)
  • La Teta Calva Producciones (Valencia)
  • Laitrum Teatre (Cataluña)
  • Los números imaginarios (Madrid)
  • La Trócola Circ (C. Valenciana)
  • La Tristura (Madrid)
  • La Joven Compañía (Madrid)
  • Cair Circo (País Vasco)
  • Serena Producciones (Madrid)
  • Íntims Produccions (Cataluña)
  • La_Abducción (Madrid)
  • Buxman Producciones (Madrid)
  • El Pavón Teatro Kamikaze (Madrid)
  • Maintomano (Castela e León)
  • LaZona (Madrid)
  • Producciones Rokamboleskas (Madrid)
  • El sol de York (Madrid)
  • Ay teatro (Madrid)
  • Focus Producciones (Cataluña)
  • Flyhard Produccions (Cataluña)
  • Jean Philippe Kikolas (Castela e León)
  • Vol’temps (Andalucía)
  • El Patio Teatro (La Rioja)
  • Ventrículo Veloz
  • Check-in Producciones (Madrid)
  • Nueve de Nueve Teatro (Madrid)
  • Chévere (Galicia)
  • Voadora (Galicia)
  • Contraproducións (Galicia)
  • Sarabela Teatro (Galicia)
  • Talía teatro (Galicia)
  • Producións Teatrais Excéntricas (Galicia)
  • Teatro do Atlántico (Galicia)
  • Teatro do Morcego (Galicia)
  • Teatro do Aquí (Galicia)
  • Teatro do Noroeste (Galicia)
  • Ollomoltranvía (Galicia)
  • Teatro de Ningures (Galicia)
  • Lagarta, lagarta (Galicia)
  • Centro Dramático Galego (Galicia)
  • Lusco e Fusco (Galicia)
  • Desastronauts (Galicia-Reino Unido)
  • Eme2 (Galicia)
  • Cándido Pazó (Galicia)
  • Triatreros (Galicia)
  • Cinema Sticado (Galicia)
  • Ilmaquinario (Galicia)
  • Borja Fernández (Galicia)
  • Undodez Producións (Galicia)
  • Emma Santos (Galicia)
  • Amorodos Producións (Galicia)
  • Galeatro (Galicia)
  • Rebordelos (Galicia)
  • Funboa Escénica (Galicia)
  • A vela circo (Galicia)
  • SU.MA (Galicia)
  • Berrobambán (Galicia)
  • Onírica Mecánica (Murcia)
  • La gata japonesa (Madrid)

Entre as compañías internacionais destacan:

  • La Tropa (Chile)
  • Galiano 108 (Cuba)
  • Leo Bassi (Italia)
  • Elliot (Bélxica)
  • Teatro de los Andes (Bolivia)
  • Compañía do Chapitô (Portugal)
  • El Galpón (Uruguai)
  • Malayerba (Ecuador)
  • Immo (Francia)
  • Shakespeare Women Company (Lisboa)
  • Avner The Excentric (EEUU)
  • Los Modernos (Arxentina)
  • El viaje inmóvil (Chile)
  • Teatro delle Ariette (Italia)
  • Compañía Joâo García Miguel (Lisboa)
  • Visôes Útiles (Portugal)
  • Joseph Collard (Bélxica)
  • Teatro Timbre 4 (Arxentina)
  • Teatro de Marionetas de Porto (Portugal)
  • Grupo Actoral 80 (Venezuela)
  • La Mona Ilustre (Chile)
  • Gabriel Chamé (Arxentina)
  • Paolo Nani (Dinamarca)
  • Okidok (Bélxica)
  • Reckless Sleepers (Reino Unido)
  • Godot (Portugal)
  • Sutottos (Arxentina)
  • Compagnia Baccalá (Suiza)
  • Manoliño Nguema (Guinea Ecuatorial)
  • Theatre National de Bruxelles (Bélxica)
  • Kulu Orr (Israel)

Na Rúa dos Contos atopamos todos os nomes relevantes neste xénero no que somos pioneiros (despois de 22 edicións) e moitos dos artistas que iniciaron o seu traballo neste ciclo e que hoxe forman parte indubidable do mesmo:

  • Quico Cadaval
  • Cándido Pazó
  • Mofa e Befa
  • David Amor
  • Carlos Blanco
  • Paula Carballeira
  • Suso Cortegoso
  • Celso Sanmartín
  • Xosé Touriñán
  • Carlos Santiago – Los Modernos
  • Evaristo Calvo
  • Patricia Vázquez
  • Víctor Mosqueira
  • Os dous de sempre
  • Pepo Suevos
  • Isabel Risco
  • Tonhito de Poi
  • Avelino González
  • César Cambeiro
  • Os Magníficos
  • Antón Coucheiro
  • Luís Zahera
  • Marta Lado
  • Yoni Mediogramo
  • Isi, Rober Bodegas
  • Campanari
  • Carmen Conde
  • Santi Prego
  • María da Pontragha
  • Illanes
  • Aldaolado
  • Ricardo Barreiro
  • Manuel Manquiña
  • Manuel de Eva
  • Oswaldo Digón
  • Federico Pérez
  • Matías Tárraga
  • Sergio Pazos
  • Daboapipa
  • Félix Albo
  • Juancállate
  • Sara Escudero
  • Guti
  • David Perdomo
  • Pepe Capelán
  • Marcos Pereiro
  • Alberte Montes
  • Lois Pérez
  • Os regueifeiros de Xornes
  • Víctor Grande
  • Pedro Brandariz
  • Xurxo Souto
  • Tito Tober
  • Luis Piedrahita
  • Caxoto
  • Danny Boi Rivera
  • Estephanie Llaryora

…A Rúa dos Contos foi e é un espazo onde presentar, e mesmo “probar” as súas propostas.

A evolución deste ciclo que ten lugar principalmente en locais de hostalería da cidade, desde pubs, tascas ou cafeterías a restaurantes, impulsou a incorporación doutras propostas escénicas como o cabaret, maxia, circo, a improvisación teatral, o teatro musical ou de variedades ou outros espectáculos novidosos de pequeno formato, sempre cun carácter distendido, humorístico e “gamberro” que diversificaron este ciclo. Tamén neste caso a Rúa dos Contos é un ámbito para acoller estreas ou preestreas. Nestes anos pasaron polos múltiples locais que se implican cada ano nomes como:

  • Redrum Produccións
  • Bucanero
  • Os da ría
  • Mentalini
  • Triatreros
  • Alféizar
  • Martín Camiña
  • Ruso Negro
  • Pajarito
  • Davide Salvado & Pepa Yáñez
  • Fabulosos Cubatas de Fockin Brothers
  • Isla La Triska
  • Palito
  • Blanca Cendán
  • Leo i Arremecaghona
  • Fran Rei
  • Obras Públicas
  • Femme Fatal
  • Amargo Sueco
  • Fantoches Baj
  • Pablo Trasno
  • …as 3
  • Os Lupe Blanco
  • Lili Berlin
  • Peter Punk
  • Nono
  • Cayetano Lledó
  • Chévere
  • Talía Teatro
  • Mago Teto
  • Bacana
  • Tanxarina Títeres
  • Nelson Quinteiro
  • Chanson Mormón
  • Boneca Lareta
  • IGMIG
  • Os Revenidos
  • Limiar Teatro
  • Píscore
  • Mago Álex
  • Carta de ajuste
  • Os fillos do Extramonio
  • Monoulious Dop
  • Antón Coucheiro
  • Las Antonias
  • Blues do País
  • Mj Pérez
  • Patty Difusa
  • 3 Patas
  • Fabiolo
  • Ricky López
  • Pez en Raya – Joan Estrader
  • Rodrigo Cuevas
  • Bieito Lobariñas
  • Alba Grande
  • The Tetas Van
  • Brais das Hortas
  • Izquierdo Sisters
  • Ángela Triana
  • Arantxa Treus
Recoñecementos

Premios ao compromiso do FIOT coas artes escénicas

Ao longo da nosa traxectoria, diversos recoñecementos acreditan o intenso traballo do FIOT para achegar as artes escénicas do século XXI á cidadanía e como unha das iniciativas teatrais do noroeste peninsular máis relevantes na actualidade.

Premio da Cultura Galega 2018 no ámbito das artes escénicas

Galardón outorgado pola Xunta de Galicia que distingue a excelencia no traballo e na proxección da construción cultural de Galicia. O premio recoñece ao FIOT como un dos festivais máis importantes do territorio e como “referente na difusión e visualización das artes escénicas”.

Premio Galego do Ano 2018

Concedido polo Padroado Fogar de Bergantiños e outorgado polas entidades sociais, deportivas e culturais da comarca de Bergantiños, o que supón o recoñecemento da contorna máis próxima.

Recoñecemento como boa práctica para a xestión cultural

Certificado pola Deputación da Coruña coa colaboración da Asociación Galega de Xestión Cultural (AGXC).